Oι άνθρωποι που ήθελαν
να αλλάξουν τον κόσμο
Μάνος Χατζιδάκις
Μελίνα Μερκούρη
Μάνος Λοϊζος
Μίκης Θεοδωράκης
Νίκος Καββαδίας
Γιάννης Ρίτσος
Γιώργος Σεφέρης
Ιάκωβος Καμπανέλλης
Τσε Γκεβάρα
Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι
Νίκος Μπελογιάννης
Άγγελος Σικελιανός
Άρης Βελουχιώτης
Πάμπλο Νερούδα
Ανδρέας Εμπειρίκος
Μπέρτολτ Μπρεχτ
Παύλος Σιδηρόπουλος
Χάρολντ Πίντερ

Μανώλης Αναγνωστάκης

Βλαντίμιρ Λένιν
Μαρία Δημητριάδη

Οδυσσέας Ελύτης

Κώστας Βάρναλης
Κάρολος Κουν
Κώστας Καρυωτάκης
Βασίλης Τσιτσάνης
Νίκος Παπάζογλου
Τζον Λένον
Πάτι Σμιθ
Γεώργιος Καραϊσκάκης
Νίκος Καζαντζάκης
Νίκος Ξυλούρης
Μάνος Ξυδούς
Στρατής Τσίρκας
Φερνάντο Πεσσόα
Νικόλας Άσιμος
Τσαρλς Μπουκόφσκι
Κατερίνα Γώγου


Ειδικά αφιερώματα
Λίνα Νικολακοπούλου
Σταμάτης Κραουνάκης
Κική Δημουλά
Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Διονύσης Τσακνής
Νίκος Εγγονόπουλος
Δημήτρης Χορν
Κωνσταντίνος Καβάφης
Θόδωρος Αγγελόπουλος
Θάνος Μικρούτσικος
Αλέξης Μινωτής
Μίμης Πλέσσας
Χάρις Αλεξίου
Δήμητρα Γαλάνη
Θανάσης Βέγγος
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Σταύρος Ξαρχάκος
Νίκος Γκάτσος
Μάρκος Βαμβακάρης
Γιάννης Τσαρούχης
Κατίνα Παξινού
Μιχάλης Καραγάτσης
Διονύσης Σαββόπουλος
Ελένη Καραϊνδρου
Άντριου Λόιντ Γουέμπερ
Πέδρο Αλμοδόβαρ
Άγαμοι Θύται
Σπείρα Σπείρα
Αγκάθα Κρίστι
Σαλβαντόρ Νταλί
Τζον Μάλκοβιτς
Αντζελίνα Τζολί
Νίνο Ρότα

Aφιέρωμα: Μετάδοση
200 θεατρικών παραστάσεων
από το Ελληνικό και Ξένο Δραματολόγιο




 

 
Αφιερώματα  

Angelina Jolie
- Μάρτιος 2007
(Τελευταία ενημέρωση 12/01/14)

Αφιέρωμα / Συνέντευξη Φιλμογραφία Βιογραφικό Video

Αντζελίνα Τζολί

Επιμέλεια: Νίκος Βιδάλης
Κείμενα: Βαγγέλης Περάκης, Γιώργος Νικολαϊδης, Ζωή Πολίτη

ANGELINA JOLIE
Η πρέσβειρα


ΚΕΙΜΕΝΟ/ΣΥΝΕΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΡΑΚΗΣ

...Έχω βιώσει την εξωτερική μας πολιτική και την αλλαγή του κόσμου στην αντίληψη της Αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε ταξίδι που πραγματοποιώ τα αισθήματα είναι διαφορετικά εξαιτίας των επιλογών που έχουμε κάνει. Και είμαι σίγουρη ότι η CIA βοήθησε σε αυτό...

 
Ένα μεγάλο κινηματογραφικό γεγονός περιμένουμε με αγωνία και φέτος στην Αθήνα, ίσως περισσότερο από άλλες χρονιές. Κι αυτό γιατί η 3η Berlinale in Athens που θα γίνει τον Απρίλιο, η μεταφορά δηλαδή του διάσημου κινηματογραφικού φεστιβάλ του Βερολίνου στην χώρα μας, θα έχει συναρπαστικές ταινίες. Και για να προετοιμαστούμε, η Berlinale In Athens οργανώνει μέχρι τον Απρίλιο, μεγάλες avant premier ταινιών που πήραν μέρος στο διαγωνιστικό μέρος τους φεστιβάλ. Μία από αυτές και ο «Καθοδηγητής» του Ρόμπερτ Ντε Νίρο με την Αντζελίνα Τζολί και τον Ματ Ντέιμον που θα προβληθεί ειδικά για τους φίλους της Berlinale In Athens και μετά θα βγει και στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η Angelina Jolie, στην ταινία «Ο Καθοδηγητής» που σκηνοθετεί ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, υποδύεται έναν ρόλο πολύ διαφορετικό από τους δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό. Η Τζολί υποδύεται την υποτακτική σύζυγο ενός από τους κορυφαίους πράκτορες της CIA, μια γυναίκα υποχρεωμένη να σιωπά ενώ βλέπει την οικογένεια της να διαλύεται. Μιλήσαμε μαζί της και μας είπε για την νέα της ταινία και εμπειρία αλλά και για τον άντρα της, τον Μπράντ Πιτ.

Αλήθεια, δεν σταματάς πουθενά. Ταινίες, οικογένεια, κοινωνικός ακτιβισμός. Πως τα καταφέρνεις όλα;
Σχεδιάζω πολύ, μανιωδώς. Είμαι πολύ, πολύ τυχερή. Μου αρέσουν τα διαφορετικά ερεθίσματα στην ζωή μου και μου αρέσει να εργάζομαι στο εξωτερικό. Μου αρέσει να είμαι με τα παιδιά μου και με τον Μπραντ. Αυτή είναι η ζωή που επέλεξα να έχω. Θα ήθελα να προσθέσω πολύ περισσότερα παιδιά και πολύ περισσότερα εμπόδια και πάρα πολλά πράγματα...

Ζεις σε έναν κόσμο όπου δεν γνωρίζεις ποτέ ποιόν να εμπιστευτείς, όπου αντίθετα ως δημόσιο πρόσωπο η ζωή σου παρακολουθείται. Πως επηρεάζει αυτό την ζωή σου;
Έβαλα στόχο να μην το αφήσω να αλλάξει τον τρόπο που ζω την ζωή μου εκτός από το να σχεδιάζω προσεκτικά τις διακοπές μου ή που θα πάμε, ή που θα μείνουμε ή τέτοια πράγματα, ώστε να προσπαθήσω να διασφαλίσω μια ζωή ιδιωτική και καλή για τα παιδιά μου. Αλλά απλώς δεν το αφήνουμε να μας επηρεάσει. Νομίζω ότι η μοναδική στιγμή που είναι δύσκολο να το κάνουμε είναι όταν τα παιδιά θέλουν να πάνε κάπου. Μου έχουν προτείνει τόσοι πολλοί να πάρουν τα παιδιά μου μια βόλτα στην Disneyland ή σε μέρη που δεν μπορώ να τα πάω εγώ, και δεν καταλαβαίνουν πόσο ενοχλητικό είναι αυτό.
Το να πάρουν τα παιδιά μου για να κάνουν πράγματα που νομίζουν ότι εγώ δεν μπορώ να κάνω. Για αυτό σχεδιάζουμε τρόπους για να κάνουμε όλα αυτά τα πράγματα. Και υπάρχουν και χειρότερα προβλήματα.

Ας έρθουμε λίγο στο νέο σου ρόλο, που είναι πολύ διαφορετικός από αυτούς που σε έχουμε γνωρίσει. Η Κλοβερ είναι μια υπερπροστατευτική μητέρα. Πως επηρεάζει ο ρόλος της μητρότητας στην προσωπική σου ζωή, την ερμηνεία σου στην ταινία;
Βασικά αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που με κράτησε κοντά στον ρόλο και με συνδέει με την ηρωίδα, γιατί κατά τα άλλα υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν αναγνωρίζω σε αυτή. Αλλά η αγάπη και η αφοσίωση της στον γιο της και σίγουρα το ότι έχασε την οικογένεια της σε αυτόν τον κόσμο της CIA και τώρα τον σύζυγό της. Και μπροστά στον φόβο ο γιος της να εμπλακεί σε αυτού του είδους τον επικίνδυνο, σιωπηλό κόσμο και το πώς κάτι τέτοιο θα την έκανε να αισθανθεί. Επομένως, ναι το να παλεύει για τον γιο της, είναι κάτι πολύ κοντά σ' εμένα.

Θα μπορούσες να φανταστείς τον εαυτό σου να μένει με σταυρωμένα τα χέρια και να παρακολουθεί όλα αυτά τα γεγονότα που επηρεάζουν την οικογενειακή ζωή, να ξετυλίγονται χωρίς να λες τίποτα;
Όχι αλλά πολλά στοιχεία αυτής της ταινίας αποτέλεσαν για μένα μια μελέτη σε αυτού του είδους τον περιορισμό. Ζω σε μια εποχή, όλοι μας ζούμε, όπου ως γυναίκα, μπορώ να πω «Φεύγω», «Παίρνω διαζύγιο». «Θα μου πεις τι συμβαίνει» ή ακόμα να μιλήσω με πιο σκληρό τρόπο, χωρίς αυτό να είναι και το πιο άσχημο πράγμα στον κόσμο. Όμως. η ηρωίδα πρέπει να διατηρεί ένα είδος ηρεμίας, σιωπηλής αξιοπρέπειας και απλώς να συμβιβαστεί με αυτή την ζωή. Ήταν εκείνη η εποχή και η CIA η ιδέα του να ξεφύγεις ήταν απλώς αδιανόητη για μια γυναίκα. (Γέλια). Έτσι ήταν πολύ δύσκολο για μένα γιατί όλα ενστικτωδώς μέσα μου ήταν αντίθετα (με αυτό...)

Πόσο δύσκολο ήταν για σένα να υποδυθείς μια ερωτικά απογοητευμένη σύζυγο που δεν αγαπήθηκε ποτέ;
Νομίζω ότι βασικά είναι ευκολότερο να παίξει κανείς τέτοιους ρόλους όταν έχει μια ισορροπημένη οικογενειακή ζωή. Γιατί πιστεύω ότι αν είχα πρόβλημα αλκοολισμού στην προσωπική μου ζωή ή η μητέρα μου, ή κάποιο κοντινό μου πρόσωπο, αν είχα αυτή την εμπειρία, θα ήταν πολύ πιο άβολο να υποδυθώ έναν τέτοιο ρόλο. Και μια τέτοιου είδους σχέση με έναν άντρα. Δεν το αντιμετώπισα ποτέ αυτό στην ζωή μου επειδή πάντοτε παντρευόμουνα ηθοποιούς και έτσι ήταν πάντοτε πολύ ομιλητικοί και εκφραστικοί τύποι. Ήταν απλώς περίεργο (το να υποδύομαι μια τέτοια γυναίκα) αλλά ήταν μέρος του χαρακτήρα που ήταν ενδιαφέρον, επειδή αισθανόταν χαμένη και παγιδευμένη και μπερδεμένη και επομένως έτσι ένιωθα κι εγώ.

Συνήθως υποδύεσαι δυνατούς χαρακτήρες. Τι σε γοήτευσε στον ρόλο της Κλοβερ;
Τελικά την βλέπω όσο δυνατή θα μπορούσε να είναι μια γυναίκα εκείνη την εποχή. Αλλά μου άρεσε το γεγονός ότι υπήρχαν πολλά πράγματα σε αυτήν που ήταν σπασμένα και συνήθως δεν μου δίνεται η ευκαιρία να παίξω τέτοιους ρόλους. Γ' αυτό νομίζω ότι του πήρε λίγο καιρό του Bob (Ντε Νίρο) να αποφασίσει ότι έπρεπε να παίξω αυτόν τον ρόλο επειδή η ηρωίδα είναι πιο υποτακτική. Είναι πιο ευαίσθητη, είναι κομμάτια. Ως ηθοποιός ήταν μεγάλη πρόκληση και ως γυναίκα, παρόλο που υπάρχουν πράγματα στην ζωή μου για τα οποία νιώθω δυνατή, υπάρχουν κομμάτια μου που είναι σπασμένα.

Γιατί έπρεπε να πειστεί ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο;
Νομίζω ότι έπρεπε να κατανοήσει ότι πραγματικά γνώριζα την ηρωίδα και τις προθέσεις μου για το πώς θα μπορούσα να την ερμηνεύσω με περισσότερη ακρίβεια. Είναι πολύ ακριβής στην κάθε λεπτομέρεια αυτής της ταινίας. Γνωρίζει και ενδιαφέρεται για όλα. Νομίζω ότι είμαι πολύ μοντέρνα γυναίκα -αν το σκεφτόμουν- με έναν πολύ μοντέρνο τρόπο. Ακόμα και στην αρχή η ηρωίδα είναι πολύ χαζοχαρούμενη με έναν τρόπο που εγώ συνήθως δεν βγάζω κάτι τέτοιο. Πολλά πράγματα σε αυτήν δεν ήταν σίγουρα κάτι που θα μπορούσε να δει ότι ήμουνα ικανή να κάνω. Επομένως πιστεύω ότι έπρεπε να ξέρει ότι μπορώ να την καταλάβω. Μιλήσαμε πολύ για αυτό έτσι ώστε να είναι σίγουρος ότι την καταλαβαίνω.

Πως ένιωσες όταν είδες τον εαυτό σου γερασμένο στην ταινία; Σε έκανε να σκεφτείς να γεράσεις αξιοπρεπώς στην πραγματικότητα;
Η μητέρα μου γερνάει αξιοπρεπώς, έτσι αν μοιάζω στην μητέρα μου. είναι πανέμορφη. Μου αρέσουν τα σημάδια του χρόνου σε ένα πρόσωπο. Γνωρίζω σε αυτήν την δουλειά δεν υπάρχει πολύ δύναμη στην άποψη των ανθρώπων για το πώς πρέπει να δείχνουμε όταν γερνάμε. Αλλά εγώ προσωπικά το λατρεύω και μου αρέσει να γερνάω στις ταινίες. Μου αρέσει να βλέπω το πρόσωπο μου γερασμένο με διαφορετικούς τρόπους. Βασικά πιστεύω ότι υπάρχει κάτι πολύ παρήγορο στο να αισθάνεσαι σαν μια μεγαλύτερη γυναίκα. Γνωρίζεις απλώς ότι όταν φθάσεις σε αυτό το σημείο θα έχεις γνωρίσει τόσα πολλά πράγματα και θα έχεις διαμορφωθεί με τόσους διαφορετικούς τρόπους που φαίνεται να υπάρχει μια παρηγοριά σε αυτό.

Πιστεύεις ότι η αυταπάτη είναι απαραίτητα κάτι κακό σε μια σχέση;
Γενικά στην ζωή μου ή στην ζωή της ηρωίδας στην ταινία; Όχι , πιστεύω ότι το αντίθετο είναι το μόνο πράγμα που λειτουργεί σε μια σχέση. Δεν θέλω να περάσω όλη μου την ζωή προσποιούμενη ότι είμαι κάποια άλλη. Δεν θέλω ο άνθρωπος που είναι δίπλα μου να χρειαστεί ποτέ να προσποιηθεί, γιατί έχουμε μια ολόκληρη ζωή μπροστά μας. Θέλεις απλά να μπορείς να είσαι αυτή που είσαι κάθε στιγμή και αυτός είναι ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε ποτέ κανείς να είναι πραγματικά ευτυχισμένος.

Έχεις προσφέρει ανθρωπιστική βοήθεια σε χώρες όπου η CIA δουλεύει παρασκηνιακά. Έχεις βιώσει ποτέ κάποια άμεση ή έμμεση πρακτική στις πολιτιστικές ή στις πολιτικές δομές των χωρών που έχεις επισκεφθεί;
Αυτό είναι ένα τόσο τεράστιο ερώτημα. Δεν αντιλήφθηκα ποτέ κάτι συγκεκριμένο, αλλά νομίζω ότι σίγουρα έχω βιώσει την εξωτερική μας πολιτική και την αλλαγή στην αντίληψη της Αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε ταξίδι που κάνω τα αισθήματα είναι διαφορετικά εξαιτίας των αλλαγών που έχουμε κάνει. Και είμαι σίγουρη ότι η CIA βοήθησε σε αυτό.

Ποιες είναι οι αλλαγές που έχεις παρατηρήσει;
Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, σκέφτομαι περίπου πριν πέντε χρόνια όταν άρχισα να ταξιδεύω και έλεγα ότι ήμουνα Αμερικανίδα, όλοι ήταν πολύ, πολύ χαρούμενοι και πίστευαν ότι ήταν ότι καλύτερο- και το καλύτερο μέρος στον κόσμο. Και τώρα υπάρχει σίγουρα... Νιώθει κανείς ανήσυχος. Νιώθεις ότι οι άνθρωποι δεν χαίρονται για αυτό. Αμφισβητούν την χώρα μου. Ξέρεις οι άνθρωποι λένε πράγματα όπως «Είναι περίεργο που είσαι εδώ επειδή είσαι Αμερικανίδα» και αυτό δεν είναι αλήθεια για τους Αμερικανούς. Οι Αμερικάνοι είναι πολύ συμπονετικοί, γενναιόδωροι άνθρωποι. Αυτό αποδεικνύεται από την δουλειά που κάθε νοικοκυριό έχει κάνει στο εξωτερικό και την φιλανθρωπία που έχουν κάνει και από το ποιοι είμαστε σαν άνθρωποι. Αλλά δεν είναι αυτό που η κυβέρνησή μας έχει αντιπροσωπεύσει τα τελευταία χρόνια, νομίζω. Επομένως ήταν δύσκολο να πηγαίνω σε μέρη στο εξωτερικό και να βλέπω ότι δεν υπάρχει. Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε για τι μιλάω...(γέλια).

Ο κοινωνικός σου ακτιβισμός έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο επιλέγεις τους ρόλους σου;
Όχι νομίζω ότι είναι σημαντικό το να περνάς καλά και να μην τα παίρνεις όλα τόσο σοβαρά, γιατί νομίζω ότι υπάρχει χώρος για ψυχαγωγία σε αυτόν τον κόσμο. Και αυτή είναι στις περισσότερες από τις ταινίες στις οποίες πηγαίνω με τα παιδιά μου. Είναι μέρος αυτών που κάνουμε. Δεν είμαι πολιτικός. Είμαι απλώς μια ηθοποιός που πρέπει να ψυχαγωγώ και να λέω ιστορίες. Και έτσι φροντίζω να το θυμάμαι αυτό. Αλλά νομίζω ότι αυτή την στιγμή εκείνο που με επηρεάζει στην επιλογή των ρόλων μου είναι η διάρκεια των γυρισμάτων. Δεν νομίζω ότι έχω γυρίσει παραπάνω από 7 εβδομάδες τα δύο τελευταία χρόνια. Πρέπει να είμαι σίγουρη ότι έχω χρόνο για τα παιδιά μου.

Η δουλειά σου στην Cambodia είναι πολύ σημαντική για σας. Υπάρχουν άλλα πράγματα που θα ήθελες να προσφέρεις από φιλανθρωπικής άποψης;
Ναι υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα. Θα συνεχίσω να εργάζομαι με πρόσφυγες και δεν θα αποσύρω ποτέ την προσοχή μου από αυτούς γιατί πιστεύω ότι είναι σημαντικό. Εκεί βρίσκεται η ψυχή μου. Στην Cambodia- γυρίσαμε εκεί ξανά και έχει αλλάξει πολύ με τα χρόνια. Τώρα υποστηρίζουμε με τον Μπραντ το Millennium Village (Το Χωριό της Χιλιετίας). Είναι 148,000 εκτάρια προστατευόμενου δάσους, και υπάρχουν πολλοί, πολλοί χωρικοί. Είναι τεράστιο. Ένα τεράστιο, τεράστιο project, που δεν είναι αυτό που σκόπευα. Αλλά είναι υπέροχο και μαθαίνω πολλά. Ασχολούμαστε με πολλά πράγματα... Η δουλειά του Μπραντ είναι στη Νέα Ορλεάνη. Απλώς προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι μένουμε πάντοτε αφοσιωμένοι στον στόχο γιατί ο μεγαλύτερος πειρασμός είναι να ακούσουμε ότι κάτι συμβαίνει και να θέλουμε να ανακατευτούμε. Επίσης εργαζόμαστε μαζί για τα ορφανά παιδιά από AIDS και προσπαθούμε να περάσουμε κάποια νομοθετικά πλαίσια για αυτά. Δεν υπάρχει κανείς να μάχεται για αυτά και έτσι έχουμε συγκροτήσει μια ομάδα ανθρώπων που κάνουν ακριβώς αυτό.

Έχουν την δύναμη οι ταινίες να αλλάξουν τα πράγματα;
Νομίζω ότι μπορούν, αλλά δεν στηρίζομαι στις ταινίες για να το κάνουν αυτό. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να βασιστούμε για αυτό στις ταινίες.

Θα συνεργαζόσουν ξανά με τον Μπραντ Πιτ;
Και ποιος θα προσέχει τα παιδιά; (γέλια!!!)

 




Φιλμογραφία



Χρονιά

Τίτλος

Ρόλος

Σημειώσεις

1982

Lookin' to Get Out

Tosh

1993

Cyborg 2

Casella "Cash" Reese

1995

Hackers

Kate "Acid Burn" Libby

1996

Mojave Moon

Eleanor "Elie" Rigby

Love Is All There Is

Gina Malacici

Foxfire

Margret "Legs" Sadovsky

1997

Playing God

Claire

True Women (TV)

Georgia Virginia Lawshe Woods

George Wallace (TV)

Cornelia Wallace

Golden Globe - Best Supporting Actress

1998

Gia (TV)

Gia Marie Carangi

Golden Globe, SAG Award- Best Leading Actress

Hell's Kitchen

Gloria McNeary

Playing by Heart

Joan

National Board of Review Award - Breakthrough Performance Actress

Pushing Tin

Mary Bell

1999

The Bone Collector

Amelia Donaghy

Girl, Interrupted

Lisa Rowe

Golden Globe, SAG Award, Academy Award - Best Supporting Actress

2000

Gone in Sixty Seconds

Sara 'Sway' Wayland

2001

Lara Croft: Tomb Raider

Lara Croft

Original Sin

Julia Russell/Bonnie Castle

2002

Life or Something Like It

Lanie Kerrigan

2003

Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life

Lara Croft

Beyond Borders

Sarah Jordan

2004

Taking Lives

Illeana Scott

Shark Tale

Lola

(voice)

Sky Captain and the World of Tomorrow

Franky

Alexander

Olympias

2005

Mr. & Mrs. Smith

Jane Smith

2006

The Good Shepherd

Clover Wilson

2007

A Mighty Heart

Mariane Pearl

Beowulf

Grendel's Mother

(voice)

2008

Wanted

The Fox

Atlas Shrugged

Dagny Taggart

Kung Fu Panda

Tigress

(voice)

Η Ανταλλαγή (Changeling)

Κριστίν Κόλινς

Υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου


 




Bιογραφικό

ANGELINA JOLIE

Η Αντζελίνα Τζολί γεννήθηκε στο Λος Αντζελες, το 1975, δεύτερο παιδί του γνωστού ηθοποιού Γιον Βόιτ και της ηθοποιού και παραγωγού Μαρσελίν Μπερτράν. Ο πατέρας της εγκατέλειψε την οικογένεια ένα χρόνο μετά τη γέννησή της, και η μητέρα της μεγάλωσε μόνη την Αντζελίνα και τον πρωτότοκο γιο της, τον Τζέιμς. Ήδη από τα 11 χρόνια της η Αντζελίνα πήγε να σπουδάσει ηθοποιία στο φημισμένο Θεατρικό Ινστιτούτο Λι Στράσμπεργκ. Στη συνέχεια εργάστηκε ως μοντέλο και εμφανίστηκε σε μουσικά βίντεο, ενώ κέρδισε τρεις Χρυσές Σφαίρες για τηλεοπτικές ερμηνείες της. Η καριέρα της έκτοτε στράφηκε στην προσωπογράφηση παράξενων και περιθωριακών ηρωίδων, ανάμεσά τους μιας ψυχικά διαταραγμένης νέας στο φιλμ του Τζέιμς Μάνγκολντ «Το κορίτσι που άφησα πίσω», ερμηνεία για την οποία κέρδισε 'Οσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου το 1999.
Αφού είχε γίνει πλέον γνωστή, η Τζολί προσείλκυσε τα φώτα της δημοσιότητας εξαιτίας ζητημάτων που αφορούσαν την ιδιωτική της ζωή. Βγήκε στην επιφάνεια η κακή σχέση με τον πατέρα της (έπειτα από μια σύντομη απόπειρα συμφιλίωσης, εξακολουθεί να μην έχει επικοινωνία με τον Γιον Βόιτ, του οποίου το επώνυμο αποποιήθηκε πριν από πολλά χρόνια), ενώ οι δύο πρώτοι γάμοι της, με τον Τζόνι Λι Μίλερ και τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον, έδωσαν αφορμή για πολύ κουτσομπολιό. Πέρα από αυτά τα γεγονότα, η Τζολί προκαλούσε πάντα απορίες για ορισμένες παράδοξες, σχεδόν μυστικιστικές τάσεις της: Τα μυστηριώδη τατουάζ, την εμμονή της με τα μαχαίρια, τα φιαλίδια με αίμα που είχαν κρεμάσει στο λαιμό τους εκείνη και ο Θόρντον στον γάμο τους, το φιλί στο στόμα που αντάλλαξε με τον αγαπημένο αδελφό της, τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Τζέιμς Χέιβεν, σε μια τελετή απονομής βραβείων. Και ήρθε αργότερα να συμπληρώσει το πάζλ ο πολυσυζητημένος γάμος της με τον Μπραντ Πιτ.
Ωστόσο, η παλιά εικόνα του «άτακτου κοριτσιού» έχει αρχίσει να αλλάζει ριζικά, και σ' αυτό έχει συμβάλει η απόφασή της να αναλάβει τη διαχείριση της δημοσιότητας που την αφορά. Όταν οι φήμες για τη σχέση της με τον Μπραντ Πιτ είχαν προκαλέσει διχασμό στην Αμερική, σε «στρατόπεδο 'Ανιστον» και «στρατόπεδο Τζολί», η προσοχή των μίντια στράφηκε στη φιλανθρωπική δουλειά της στην Καμπότζη.
Η ηθοποιός είχε επισκεφτεί τη χώρα όταν γύριζε τη «Λάρα Κροφτ» και βίωσε ένα είδος αποκαλυπτικής εμπειρίας όταν ήρθε σ' επαφή με την ακραία φτώχεια. Σήμερα, όπως έχει δηλώσει, διαθέτει το ένα τρίτο του εισοδήματός της για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Το 2001 διορίστηκε πρέσβειρα Καλής Θελήσεως του Γραφείου του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και το 2005 ανακηρύχθηκε επίτιμη πολίτις της Καμπότζης για την προσφορά της στη χώρα, ενώ έχει δημιουργήσει μαζί με τον σύζυγό της ένα ίδρυμα, με την επωνυμία Brangelina, που κάνει δωρεές στον αναπτυσσόμενο κόσμο και υποστηρίζει φιλανθρωπικές καμπάνιες στις ΗΠΑ. Μετά το καταστροφικό πέρασμα του τυφώνα Κατρίνα στη Νέα Ορλεάνη, που προκάλεσε ζημιές και στο καινούργιο σπίτι του ζεύγους εκεί, δημιούργησαν ένα ταμείο για χορήγηση βοήθειας στους πληγέντες.

 





Video


Angelina Jolie - interview


Outspoken Angelina Jolie



Angelina Jolie



Angelina Jolie


 













Αρχικήiσελίδα

 






 
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα
Αφιερώματα