Αρχικήισελίδα

Αφιερώματα

Ταιγεγονότα

Artως Radio

Exodως3

 

 

 

 

 

Αφιερώματα

 

 
Αφιερώματα
Ζapink: Έλληνες Σκιτσογράφοι

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ
Ο σκιτσογράφος με το ...αγγελικό όνομα!!!

ΚΕΙΜΕΝO: SOLOUP

Άλλα αγγελούδια, συνήθως κρατούν ρομφαία. Αυτός ο, όχι και τόσο, αγγελούδης Χερουβείμ, προτιμάει να κρατάει πένα. Και μαρκαδοράκια και νερομπογιές. Σκιτσογράφος αλλά και άνθρωπος με μπόλικο χιούμορ, απαρνήθηκε τις δικονομίες και τα παραδικαστικά κεκλώματα και το έριξε στην παραδημοσιογραφία, δηλαδή στη... γελοιογραφική! Και για να καταλάβετε τι εννοώ, μπαίνω στο ψητό.
Ο Χερουβείμ από το Λύκειο ακόμα είχε κολλήσει τον Ιό της περιέργειας για τα ανθρώπινα. Χωνόταν λοιπόν με τις ώρες σε βιβλιοθήκες και αρχεία, ψάχνοντας το μίτο της Αριάδνης. Την ιστορία, την πολιτική, την εξέλιξη των πραγμάτων. Εκεί στα κίτρινα απ το χρόνο φύλλα, άρχισε να σκοντάφτει στον Φωκίωνα Δημητριάδη, στον Παυλίδη και στους άλλους μαέστρους του σκίτσου. Παλιούς μάστορες που στα χάρτινα χνάρια τους έβρισκε στιγμές ιστορίας φωτισμένες με χιούμορ. Από αυτούς επηρεάστηκε για πρώτη φορά. Αυτούς άρχισε να ιχνηλατεί. Σ εκείνα τα χρόνια του 80 σάμθινγκ, έπεσε όπως και πολλοί άλλοι ομότεχνοι, πάνω στην... αποκάλυψη του Ιωάννου. «Η άλλη επταετία», έκδοση του 1981 από τις εκδόσεις «Πολίτυπο». Οι ιστορικές αναζητήσεις και η Πολιτική που αναζητούσε ο Χερουβείμ, αναπάντεχα μπροστά του εικονογραφημένες με τον πιο ανατρεπτικό τρόπο. Μετά ήρθε το Πανεπιστήμιο και η Νομική σχολή της Θράκης. Εκεί δεν σπούδασε σχέδιο για καμιά δεκαριά χρόνια. Επειδή το ενδιαφέρον του στρέφονταν ολοένα και πιο πολύ στα ...Μίντια, αποφάσισε στη συνέχεια να μη μάθει σκίτσο και στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Βέβαια αυτές οι σπουδές, πλησίασαν σε απόσταση σκορδάτης ανάσας τη βασική του επιδίωξη κι ενασχόληση, δηλαδή την πολιτική γελοιογραφία.



Φοιτητής στη Θράκη, αρχίζει να δημοσιεύει τα πρώτα του σκίτσα στην εφημερίδα «Παρατηρητής της Θράκης». Μια συνεργασία που κράτησε από το 1991 μέχρι και το 2003! Το 1993 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, δημοσιεύει δουλειά του στη μεγάλη των σκιτσογράφων «σχολή» του «Αντί». Στα συνέχεια πολλών άλλων μεγάλων δημιουργών όπως του Ιωάννου ή του Χατζόπουλου αλλά και παράλληλα με δουλειές νεώτερων σκιτσογράφων όπως του Κουφογιώργου και του Αναστασίου. Κατά καιρούς έχει εργαστεί και με άλλες εφημερίδες όπως το «Έξυπνο χρήμα», «Money», «Ελεύθερο Βήμα» της Ηλείας, «Παρόν» της Κυριακής, «Αττικό Βήμα» αλλά και στα περιοδικά «Δρομολόγια» και «Ενέδρα». Επίσης έχει εικονογραφήσει και μερικά βιβλία στις εκδόσεις «Δίφρος», «Προσκήνιο» και «Γραφές».
Η δουλειά του Βαγγέλη όμως, γίνεται ολοένα και πιο γνωστή μέσα από το καθημερινό του σκίτσο στο οπισθόφυλλο της «Αυγής» με την οποία συνεργάζεται σταθερά από το 2000. Φυσικά και μέσα από τη «Γαλέρα» όπου αρέσκεται να βαράει κουπί με πολλούς άλλους ομότεχνούς του, από το Οκτώβρη του 2005. Και μιλάμε για μεγάλο κουπί, όχι μόνο γιατί ήταν από τους πρώτους βασικούς, στα τσιμπούσια εργασίας και στις οινοποσιακές συνεδριάσεις που γίνονταν κανένα χρόνο πριν βγει το περιοδικό, αλλά και γιατί (εκτός των άλλων) εικονογραφεί σε κάθε τεύχος, την οργιώδη, πολυδαίδαλη σελίδα των «100 πρώτων της Γαλέρας»!|



Η δουλειά του Χερουβείμ, μέρα με τη μέρα βρίσκει το δρόμο της. Το σχέδιο ωριμάζει. Γίνεται πιο δυναμικό και πιο ελεύθερο. Πατάει γερά πάνω στην «νέα πολιτική γελοιογραφία» όπως και οι περισσότεροι -μετά Ιωάννου- γελοιογράφοι. Αλλά ο Βαγγέλης διατηρεί ξεκάθαρα το δικό του ύφος, που τον κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από την κυρίαρχη «γραμμή». Μια γραμμή όπως έχει περάσει στο συλλογικό ασυνείδητο κοινού κι εκδοτών, για το πώς πρέπει να φαίνεται μια γελοιογραφία. Ίσως να οφείλει κάτι γι αυτό στις πρώτες του αναζητήσεις και στα χνάρια των «παλαιών» δασκάλων; Δεν αποκλείεται. Το δυνατό σημείο της γελοιογραφίας του όμως είναι ο λόγος. Η πολιτική ματιά που κρύβεται πίσω από την «αστεία» έως «διονυσιακή» γελοιογραφική εκδοχή μιας πεζής πολιτικής καθημερινότητας. Μια θετική επιρροή που διόλου απίθανο να οφείλεται και στον μάστορα της ανατροπής και γαλεράρχη Καλαϊτζή. (Για παράδειγμα, τα δευτερεύοντα σχόλια στις γελοιογραφίες του Χερουβείμ κατά το, φαινομενικώς παράλογο «www...» του Γιάννη). Μ όποιον δάσκαλο καθίσεις...όπως λέει και αυτός που το είπε.
Ο Βαγγέλης έχει πολύ «πράμα» ακόμα να μας δείξει. Και θα μας το δείξει, όσο θα πληθαίνουν οι αφορμές μέσα από μελλοντικές συνεργασίες και όσο το πηγαίο χιούμορ του θα βρίσκει νέους τρόπους να μεταλλάσσεται σε φούσκα και να ποτίζει το χαρτί.
Άντε Βαγγέλη, άλλαξέ μας τα εξαπτέρυγα...


 

 

 

 

 

Σκιτσογράφοι
Αρκάς
Ιορδάνης Ανανιάδης
Τάσος Αναστασίου
Αρχέλαος
Τάσος Αποστολίδης
Αντώνης Βαβαγιάννης
Σπύρος Βερύκιος
Δημήτης Βιτάλης
Θεοδόσης Βρανάς
Σπύρος Δερβενιώτης
Μιχάλης Διαλυνάς
Λάζαρος Ζήκος
Πέτρος Ζερβός
Μαρία Ζογλοπίτου
Χρήστος Ζωϊδης
Γιάννης Ιωάννου
Γιάννης Καλαϊτζής
Καρκ
Μιχάλης Κουντούρης
Νίκος Κούτσης
Γιάννης Κουτσούρης
Κυρ
Ηλίας Κυριαζής
Κων
Βασίλης Λώλος
Ηλίας Μακρής
Μποστ
Παναγιώτης Μαραγκός
Νίκος Μαρουλάκης
Γιώργος Μελισσαρόπουλος
Νίκος Μηλιώρης
Γιάννης Μητσομπόνος
Κώστας Μητρόπουλος
Γιώργος Μπότσος
Αλή Ντίνο 1
Αλή Ντίνο 2
΄Εφη Ξένου
Σπύρος Ορνεράκης
Ζήσης Παπαγεωργίου
Γιώργος Παπαδάκης
Αλέκος Παπαδάτος
Βαγγέλης Παυλίδης
Θανάσης Πέτρου
Ανδρέας Πετρουλάκης
Φώτης Πεχλιβανίδης
Βλαντιμίρ Ραντιμπράτοβιτς
Στάθης
Tasmar
Τέτη Σώτου
Ηλίας Ταμπακέας
Γιώργος Tραγάκης
Γιώργος Τσούκης
Δημήτρης Χαντζόπουλος
Βαγγέλης Χερουβείμ
Βασίλης Χριστοδούλου
Soloup
 
Ειδικά Αφιερώματα

Comicdom 

Δημήτρης Βανέλλης
Παυλίνα Καλλίδου
Koμικοϊστορίες
Γκιουνερί Ιτσογλου
Παραπέντε
Ομάδα "Υ"

Αστεινομία vs Haderer

 
Αrtως Radio
Το ραδιόφωνο του Ως3