Αρχικήισελίδα

Αφιερώματα

Ταιγεγονότα

Artως Radio

Exodως3

 

 

 

 

 

Αφιερώματα

 

 
Αφιερώματα
Ζapink: Έλληνες Σκιτσογράφοι

ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
Γουέλκαμ μίστερ Τάσος...

ΚΕΙΜΕΝΟ: SOLOUP

Κάποια στιγμή στις σελίδες των «Νέων», ανάμεσα στις μεγάλες υπογραφές του Κώστα Μητρόπουλου, του Σπύρου Ορνεράκη και του Δημήτρη Χατζόπουλου, εμφανίστηκε, καθόλου δειλά, ένας νέος δημιουργός. Ο Αναστασίου κατ ευθείαν στα βαθιά! Μεγάλες οι απαιτήσεις, μεγάλες οι συγκρίσεις, μεγάλες και οι προσδοκίες. Μετά από μια - φαντάζομαι δύσκολη- περίοδο προσαρμογής, ο Τάσος αποδεικνύει με τη δουλειά του ότι ξέρει καλό κολύμπι. Μέρα με την ημέρα, ξεδιπλώνει το ταλέντο του, πειραματίζεται, χαράσσει με πένες και μολυβάκια, τον δικό του δρόμο στην πολιτική γελοιογραφία.
Ο Τάσος Αναστασίου σε σχέση με τους υπόλοιπους καταξιωμένους γελοιογράφους είναι νεότατος. Μόλις πριν λίγο καιρό τελείωσε τις σπουδές του στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα, είχε προνοήσει να σπουδάσει και στη μεγάλη του γένους (των σκιτσογράφων για να μην παρεξηγούμαστε) σχολή Ορνεράκη. Τέκνο αλλά κι επιβεβαίωση της άξιας δουλειάς της σχολής.
Τα πρώτα του σκίτσα τα συναντάμε τον Απρίλιο του 1999 στο «Αντί». Έτσι, ένα περιοδικό με σημαντικότατη παράδοση στην αιχμηρή πολιτική γελοιογραφία και φυτώριο μεγάλων δημιουργών, γίνεται η αφετηρία του. Το 2000 αρχίζει να σκιτσάρει για την «Αυγή», ενώ συνεχίζει μέχρι σήμερα να δίνει δουλειά του στην «Κυριακάτικη Αυγή». Το 2001 για ένα μικρό διάστημα εργάζεται για την εταιρία animation «Time Laps» κάνοντας Layout. Η ευτυχής όμως συνέχεια της ίδιας χρονιάς, τον βρίσκει, όπως ήδη έχουμε πει, στην εφημερίδα «Νέα». Από τότε, καθημερινά, καλημερίζει με σκίτσα κι ατάκες τους αναγνώστες ης. Ένα ευρύτατο κοινό που έχει ήδη εκτιμήσει και αγαπήσει τη δουλειά του Αναστασίου.
Στα «Νέα» εκτός από πολιτικές γελοιογραφίες, έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς και κάποιες πολύ ευφάνταστες εικονογραφήσεις. Εικονογραφήσεις λιτές, με ιδιαίτερη εικαστική ελευθερία, που διατηρούν ταυτόχρονα την δημιουργικά ίχνη του πειραματισμού. Μια τέτοια εικονογράφηση έγινε θυμάμαι η αφορμή για να επανεκτιμήσω κι εγώ το ταλέντο και τις δυνατότητές του. (Αναφέρομαι στο ένθετο «Αντιδιηγήματα: τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα» στις 17 Δεκεμβρίου 2003). Το 2004 στις σελίδες των «Νέων», μας αποκάλυψε και μια διαφορετική πλευρά του. Την αφήγηση αυτοτελών ιστοριών μέσα από το έγχρωμο comic strip «Οργανικές Διαταραχές». Ένα πετυχημένο στριπάκι με θέμα τις...διαταραγμένες συμπεριφορές των οργάνων (κι ενός σκύλου) της «τάξης» Μια αλλόκοτη παρέα «μπάτσων» που ποτέ δεν αναφέρονται με τα κανονικά τους ονόματα και που αισιοδοξούμε ότι έχουν πολλά να μας πουν και στο μέλλον.



Την ίδια διαταραγμένη ...ολυμπιακή χρονιά, ο Τάσος είχε τη χαρά για δύο ακόμα ατομικά κατορθώματα. Από την μια, την βράβευσή του με έπαινο στην 2η Διεθνή Έκθεση Γελοιογραφίας της Ρόδου κι από την άλλη, την έκδοση της πρώτης του συλλογής σκίτσων με τίτλο:«Γκουντμπάι, μίστερ Μίλερ...». Σκίτσα δημοσιευμένα στο «Αντί», στην «Κυριακάτικη Αυγή» και στα «Νέα» αλλά και αδημοσίευτο υλικό. Το βιβλίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Πολύτυπο». Απ τον Σεπτέμβριο του 2005 συχνάζει στ αμπάρια της «Γαλέρας» μαζί με άλλους καταξιωμένους κατεργάρηδες. Τραβάει κι αυτός το κουπί του με ολοσέλιδες γελοιογραφίες, γεμάτες χρώμα κι έμπνευση διαφορετική από αυτή που μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα.



Ο Τάσος ακολουθεί άξια την εικοσιπεντάχρονη τουλάχιστον παράδοση της «Νέας πολιτικής γελοιογραφίας». Δεν είναι τυχαίο, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι αφορμή για την ενασχόλησή του με την γελοιογραφία, ήταν η αγάπη κι ο θαυμασμός του για την δουλειά του Γιάννη Ιωάννου. (Αγάπη που συμμεριζόμαστε φαντάζομαι ουκ ολίγοι). Επιρροές φαίνονται και στις «Οργανικές Διαταραχές» από έναν άλλο μεγάλο δημιουργό, τον Αρκά. Το ευτύχημα όμως με ανθρώπους όπως ο Αναστασίου, είναι ότι γνωρίζει καλά σε ποιους οφείλει και που θέλει ο ίδιος να πάει. Δεν κρύβει ούτε εφησυχάζεται. Πειραματίζεται και σκιτσάκι στο σκιτσάκι, βρίσκει τον δικό του αυτοδύναμο κόσμο. Στις πρώτες γελοιογραφίες οι επιρροές είναι εμφανείς. Όμως σταδιακά, τα σκίτσα του έχουν εξελιχθεί σε ένα ιδιαίτερο στιλ. Το αραιό ραστεράκι στα ασπρόμαυρα, τον έχει βοηθήσει να βρει ένα αναγνωρίσιμο προσωπικό ύφος και τα χρώματα που επιχειρεί στην «Γαλέρα», πραγματικά υπόσχονται πάρα πολλά. Το χιούμορ του απ την άλλη, γίνεται ολοένα και πιο διεισδυτικό.
Ο Αναστασίου μέσα από τις μέχρι σήμερα συνεργασίες του, φαίνεται να επιτυγχάνει και κάτι άλλο που εκτιμώ ιδιαίτερα. Το να είναι συνεπής με τον λόγο και τις ιδέες του. Σε αντίθεση ίσως με κάποιους ομότεχνούς του, που παρά την αυτό-δηλωτικές διαβεβαιώσεις των ιδεολογικών τους προθέσεων, οι συνεργασίες και οι πράξεις τους αποκαλύπτουν ασυνεπή ανεμοσκορπίσματα και ανακόλουθα ανεμομαζώματα. Ο Τάσος ανησυχεί, εξελίσσεται, κι έτσι μας επιφυλάσσει πολλές όμορφες εκπλήξεις για το μέλλον...


 

 

 

 

 

Σκιτσογράφοι
Αρκάς
Ιορδάνης Ανανιάδης
Τάσος Αναστασίου
Αρχέλαος
Τάσος Αποστολίδης
Αντώνης Βαβαγιάννης
Σπύρος Βερύκιος
Δημήτης Βιτάλης
Θεοδόσης Βρανάς
Σπύρος Δερβενιώτης
Μιχάλης Διαλυνάς
Λάζαρος Ζήκος
Πέτρος Ζερβός
Μαρία Ζογλοπίτου
Χρήστος Ζωϊδης
Γιάννης Ιωάννου
Γιάννης Καλαϊτζής
Καρκ
Μιχάλης Κουντούρης
Νίκος Κούτσης
Γιάννης Κουτσούρης
Κυρ
Ηλίας Κυριαζής
Κων
Βασίλης Λώλος
Ηλίας Μακρής
Μποστ
Παναγιώτης Μαραγκός
Νίκος Μαρουλάκης
Γιώργος Μελισσαρόπουλος
Νίκος Μηλιώρης
Γιάννης Μητσομπόνος
Κώστας Μητρόπουλος
Γιώργος Μπότσος
Αλή Ντίνο 1
Αλή Ντίνο 2
΄Εφη Ξένου
Σπύρος Ορνεράκης
Ζήσης Παπαγεωργίου
Γιώργος Παπαδάκης
Αλέκος Παπαδάτος
Βαγγέλης Παυλίδης
Θανάσης Πέτρου
Ανδρέας Πετρουλάκης
Φώτης Πεχλιβανίδης
Βλαντιμίρ Ραντιμπράτοβιτς
Στάθης
Tasmar
Τέτη Σώτου
Ηλίας Ταμπακέας
Γιώργος Tραγάκης
Γιώργος Τσούκης
Δημήτρης Χαντζόπουλος
Βαγγέλης Χερουβείμ
Βασίλης Χριστοδούλου
Soloup
 
Ειδικά Αφιερώματα

Comicdom 

Δημήτρης Βανέλλης
Παυλίνα Καλλίδου
Koμικοϊστορίες
Γκιουνερί Ιτσογλου
Παραπέντε
Ομάδα "Υ"

Αστεινομία vs Haderer

 
Αrtως Radio
Το ραδιόφωνο του Ως3